Kinesiology taping

• - zespoły bólowe kręgosłupa i stawów kończyn,
  • - korekcji postawy (wady postawy, skoliozy),
  • - stany pourazowe mięśni i stawów, zwichnięcia, skręcenia,
  • - terapia dolegliwości bólowych kobiet w czasie ciąży,
  • - stały drenaż limfatyczny.

Kinesiology taping polega na umieszczeniu na ciele, w ściśle określony sposób, nierozciągliwego lub elastycznego plastra. Nalepiony plaster jest źródłem bodźców wyłącznie mechanicznych  i w zależności od rodzaju plastra, sposobu i miejsca aplikacji, ma różne oddziaływanie.
Każda aplikacja jest poprzedzona wywiadem oraz oceną układu mięśniowo-powięziowego. Taping nie opiera się na stosowaniu gotowych szablonów dla poszczególnych schorzeń, jest indywidualny dla każdego pacjenta.

Kinesiology taping:

• jest najbardziej rozwiniętą i stale dynamicznie rozwijającą się odmianą terapii z użyciem plastra, bazującą na ostatnich osiągnięciach wiedzy medycznej z obszaru terapii mięśniowo-powięziowej,

opiera się na stosowaniu specjalnej taśmy/plastra, którego grubość, ciężar właściwy i rozciągliwość są zbliżone do parametrów ludzkiej skóry,

• stymuluje zakończenia nerwowe na skórze, pozwala na zachowanie pełnego zakresu ruchu,  normalizuje napięcie mięśniowe, aktywizuje uszkodzone mięśnie, zmniejsza ból i nienaturalne odczucia skóry, likwiduje zastoje i obrzęki limfatyczne, koryguje niewłaściwe pozycje partnerów stawowych, koryguje ułożenia powięzi i skóry, poprawia mikrokrążenie,

wydajnie wspiera procesy lecznicze i wydolnościowe organizmu, a także daje możliwość indywidualnego dopasowania dla potrzeb pacjenta,

• znajduje zastosowanie w fizjoterapii przeciwbólowej, ortopedycznej, sportowej, neurologicznej, pediatrycznej, pooperacyjnej, ginekologicznej, onkologicznej.

Istnieje wiele form terapii, lecz za kinesiology taping przemawia:

- dobra akceptacja terapii przez pacjentów,
- działanie zgodnie z funkcjonowaniem organizmu przez 24 godziny na dobę, a nie tylko podczas sesji terapeutycznej,
- efekt poprawy zauważalny bezpośrednio po aplikacji i utrzymujący się po jej usunięciu,
- możliwość stosowania innych form terapii (gdy jest to konieczne).