Diagnostyka i terapia bÓlÓw krĘgosłupa

W swojej pracy wykorzystuję metodę Mc Kenziego czyli system diagnostyczno - terapeutyczny poparty badaniami naukowymi. Jest to czołowa metoda terapii bólów pleców w USA. Ze względu na wysoką trafność części diagnostycznej, ta metoda wydaje się najbardziej właściwa dla określenia przyczyn dolegliwości bólowych kręgosłupa. Częstym wskazaniem do jej zastosowania jest dyskopatia. Istotą metody są możliwości, które otrzymuje pacjent aby dalsze nawroty dolegliwości już nie występowały . W swojej pracy kładę duży nacisk na trafność diagnostyczną, gdyż to ona stanowi o powodzeniu terapii. W tym celu posługuje się również metodą medycyny ortopedycznej J. Cyriaxa, która oferuje szczegółowe badanie i testy mechaniczne weryfikujące bardzo dokładnie stawianą diagnozę. Tak wcześnie jak to tylko możliwe, powinno się dać szansę wszystkim pacjentom z bólami pleców na diagnostykę mechaniczną (określa ona czy przyczyną jest mechaniczne uszkodzenie tkanki generującej ból). Diagnostyka przeprowadzona przez specjalistę stworzy warunki do udzielenia adekwatnej, wycelowanej indywidualnie terapii oraz wyleczenia, w myśl, że natura uszkodzenia zwykle jest odwracalna. Często jako terapię wspomagającą stosuje Kinesiotaping oraz masaż klasyczny dla przywrócenia odpowiedniego krążenia oraz napięcia mięśniowego w bolesnym obszarze.

W gabinecie zawsze staram się bardzo dokładnie przeprowadzić pełną diagnozę pacjenta pod kątem zaburzeń odkręgosłupowych. Dopiero na tej podstawie planuje leczenie zachowawcze.